Digital Fuldmagt

På www.borger.dk kan der SOM NOGET NYT I ÅR gives eller anmodes om fuldmagt til en anden person fx en pårørende, som kan agere på vegne af borgeren på vacciner.dk.

Vedkommende vil kunne:

  • Oprette tidsbestillinger til vaccination

  • Redigere tidsbestillinger til vaccination

  • Slette tidsbestillinger til vaccination

  • Udfylde tro- og loveerklæring, hvis borgeren er i målgruppen for vaccination

Først når borgeren har modtaget invitationsbrev fra Sundhedsstyrelsen og Statens Serums Institut i enten Digital Post eller fysisk post for digital fritagne borgere, vil der kunne bestilles tid til vaccination.

Hvis man allerede har en fuldmagt, vil denne ikke virke, da man på ny skal ind og tilvælge Digital Fuldmagt specifikt til www.vacciner.dk.

Følg dette link for at Giv eller anmod om Digital Fuldmagt til selvbetjeninger (borger.dk)

Ved at følge dette link Giv eller anmod om Digital Fuldmagt til selvbetjeninger (borger.dk) guides du ind til processen, som er, som følger:

  • HVEM

  • HVAD

  • UDLØBSDATO

  • GODKEND

  • KVITTERING

HVEM:

  • Vælg hvem, der skal have fuldmagt

HVAD

  • Vælg kategorien "Sundhed og sygdom"

  • Sæt kryds i "Vacciner.dk (handlingsfuldmagt)"

UDLØBSDATO

  • En digital fuldmagt er kun gyldig i en periode. Du angiver, hvornår fuldmagten skal udløbe.

GODKEND

  • Du skal nu underskrive med dit MitID

KVITTERING

  • Du modtager efterfølgende en kvittering

Hvis man allerede har en fuldmagt, vil denne ikke virke, da man på ny skal ind og tilvælge Digital Fuldmagt specifikt til www.vacciner.dk.

Sådan gør du:

  • Log på Digital Fuldmagt via www.borger.dk

  • Vælg om du vil afgive eller anmode om fuldmagt

  • Vælg hvad fuldmagten skal gælde

  • Underskriv med MitID eller fysisk underskrift

Hvis du har fået en fuldmagt via Digital Fuldmagt, gør da følgende:

  • Log på www.vacciner.dk

  • Vælg din profil i øverste højre hjørne

  • Skift bruger ved at vælge den, du agerer på vegne af